Bağışıklığınızı desteklemek için doğru alışkanlıklar edinin | Red

Paylaş :

Bağışıklık sisteminizi desteklemek için 5 iyi alışkanlık

Değişen ve öngörülemeyen durumlara yönelik farkındalığın artmasıyla birlikte gittikçe daha çok insan bağışıklık sistemini desteklemenin yollarını arıyor.

Normal fonksiyonunda bir bağışıklık sistemi oluşturmanın en etkili yolu, iyi alışkanlıklar kazanmaktır. Bunları günlük rutininize dahil etmeniz,bağışıklık sistemini önemli ölçüde destekler. Bağışıklık sisteminizi destekleyecek iyi alışkanlıklardan oluşan bir listeyi yazının devamında bulabilirsiniz.

Acele etmeyin.

Sürekli stresin bağışıklık sisteminin zayıflamasına yol açabildiği1 bilim insanları tarafından kanıtlandı. Pek çok kişi, hislerin ve duyguların sağlığımız üzerindeki etkisini hafife alıyor. Beslenme ve uyku ile birlikte psikolojik stres de bağışıklık sisteminizi etkileyen kritik faktörlerden biridir2. Günlük yaşamımızda, yoğun bir duygusal deneyimin ya da uzun, zorlayıcı bir projenin ardından, kendimizi halsiz hissettiğimiz zamanlar olabiliyor.

Birlikte kahvaltı hazırlayan aile

Egzersiz yapın

Hepimizin bildiği gibi, sağlam kafa sağlam vücutta bulunur. Düzenli fiziksel aktivitenin bağışıklık üzerinde güçlü bir etkisi olduğu bilinmektedir3. Halihazırda aktif bir yaşam stiliniz varsa daha fazla egzersiz yapmanın bağışıklığınıza bir katkısı olmaz. Ancak yeterince aktif değilseniz haftada birkaç gün egzersiz yapmaya, koşuya veya yürüyüşe başlamalısınız. Her türlü egzersiz, normal fonksiyonunda bir bağışıklık sistemine katkı sağlar. Bedeninizi harekete geçirin!

Sağlıklı beslenin

Daha önce beslemeden bahsetmiş olsak da bu konuya ayrıca değinmek önemli. Beslenmenin, vücudunuzun bağışıklık sistemi üzerinde güçlü bir etkisi bulunur2; bu nedenle sağlıklı, işlenmemiş ve taze yiyecekler yemeyi alışkanlık haline getirmeli, meyve ve sebzeleri öğünlerinizde dengeli bir biçimde tüketmelisiniz. Ayrıca alkol ve şeker tüketimini sınırlandırmak da bağışıklık sistemini olumlu yönde etkileyecek son derece önemli bir konudur. Çok fazla şekerli yiyecek veya içecek tüketmek, bağışıklık sisteminizi olumsuz yönde etkiler. Alkol tüketiminin fazla olması da bağışıklık sisteminizi zorlar. Besinlerin, bedeninize  ihtiyaç duyulan enerji ve mikro besinleri sağladığını unutmayın. Yemeklerinizi kendiniz pişirmeye ne dersiniz?

Vitamin ve minerallerle destekleme 

Bu, çok önemli bir konu. Stres, fiziksel zorlanma, iş gibi faktörler, bedeniniz için gerçekten yorucu olabilir ve bağışıklık sisteminizi zorlar. Böyle durumlarda, temel vitamin ve mineraller için dışarıdan bir miktar destek almanız gerekebilir. Vitamin ve minerallerin yeterli miktarda alınması için en iyi yol, çeşitli meyve ve sebzeleri içeren sağlıklı öğünler tüketmektir. Ayrıca normal beslenmenizin yanında bağışıklığınızı desteklemeye yardımcı olan bir takviye kullanmayı düşünebilirsiniz.

Olumlu düşünün

Olumlu düşünün; böylece bağışıklık sisteminiz de tehlikeleri önleme konusunda olumlu yönde çalışır. Bu size anlamsız mı geliyor? Hiç de öyle değil! Bağışıklık sistemini desteklemek, göründüğünden daha sezgisel bir süreçtir. Hepimiz, olumlu düşünen insanların çok daha başarılı olduklarını biliyoruz. Aynı şekilde, iyi alışkanlıklar edinerek bağışıklık sistemini destekleyebiliriz. Olumlu düşünmek de yaşamınızın diğer alanlarında pozitif bir değişim yaratmanızı sağlayabilir. Şimdi düşünce yapınızı değiştirmenin tam zamanı!

Artık bağışıklık sisteminizin normal fonksiyonunu nasıl destekleyebileceğinizi biliyorsunuz. Bu beş basit alışkanlığı hayatınıza dahil ettiğinizde farkı hissedeceksiniz.


C, D vitamini ve çinko
bağışıklık sisteminizin normal fonksiyonunu
nasıl destekler?

 

 

Vücudunuz, doğal bir savunma sistemine sahiptir ve bağışıklık sisteminizin tehlikelerden korunmak için pek çok yöntemi vardır. Bağışıklık sistemi, fiziksel bariyerler (deri ve mukoza), hücresel bariyerler (beyaz kan hücreleri) ve antikorlar olmak üzere üç temel savunma mekanizmasından oluşur. Vitaminler ve mineraller gibi besinler, bu kompleks yapının işleyişi için çok önemlidir.

Hazır yiyeceklerin tüketildiği günümüzün hızlı tempolu dünyasında, bedensel işlevlerimizi desteklemek için ihtiyacımız olan vitamin ve mineralleri içeren meyve ve sebzeleri yeterli miktarda tüketmek oldukça önemlidir. Dengeli ve çeşitli beslenmenin sağlıklı bir yaşam için oldukça önemli olduğu bilinmektedir ve vitamin ile minerallerin yeterli seviyede olmaması, bağışıklık sistemini etkileyebilir.

Redoxon® C vitamini, D vitamini ve çinko içerir. C, D vitamini ve çinko bağışıklık sisteminizin normal fonksiyonunu destekler.

Daha fazla bilgi alın

 

Normal fonksiyonunda bir bağışıklık sistemi için C, D Vitamini ve Çinko

Bağışıklık sisteminize dikkat etmelisiniz. Siz fark etmeseniz de bağışıklık sisteminiz günde 24 saat çalışır. Tıpkı bir bitkinin suya ve güneş ışığına ihtiyacı olduğu gibi, bağışıklık sisteminizin de vücudunuzun savunma sistemlerini destekleyebilmek için düzenli şekilde beslenmeye ihtiyacı vardır.

Fiziksel egzersiz ve iyi beslenmenin dahil edildiği sağlıklı bir yaşam stilinin yanında C, D vitamini ve çinko bağışıklık sisteminizin normal fonksiyonuna katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

80 Yılı Aşan Uzmanlık

1934’te C vitamini takviyesini ürettik ve 80 yılı aşan uzmanlığımızla tüm dünyada insanların yanındayız. Redoxon ailesinde yer alan ürünler, temel olarak C, D vitamini ve çinko içerir. C, D vitamini ve çinko bağışıklığın normal fonksiyonuna katkıda bulunur.

 

Bağışıklığınızı destekleyin

Bağışıklık sisteminizi desteklemenin yollarını mı arıyorsunuz? Bağışıklığınızı desteklemeye yönelik faydalı bilgiler içeren içeriklerimize göz atın.