Paylaş :

Hayat kalitenizi artırmak için 7 altın öneri

Beslenme, egzersiz, uyku, mümkün olduğunca stresten uzak bir hayat... Bağışıklığınızı 7 basit adımda desteklemek için neler yapabileceğinizi öğrenin.

Bağışıklık sisteminiz sandığınızdan çok daha akıllı

Normal fonksiyonunda olan bağışıklık sisteminiz bir tehditle karşılaştığında, patojenle (enfeksiyöz mikroorganizma) savaşmak için savunma mekanizmalarını harekete geçirir. Örneğin ateş, vücudunuzun tehditlerle savaşabilmesi için vücut ısısının yükselmesidir. Bağışıklık sisteminizin normal fonskiyonunda çalışması, hayattan keyif almanıza yardımcı olabilir3

Bağışıklığınızı desteklemek için 7 altın öneri

Birkaç basit kuralı uygulayarak kendinizi daha mutlu edebilirsiniz.

Birlikte egzersiz ve esneme hareketleri yapan anne ve kız
  • Sağlıklı beslenme dengeli ve çeşitli beslenmenin, sağlık açısından önemini artık herkes biliyor. Düzgün beslenme, vücudunuzun bağışıklık sistemi ile doğrudan bağlantılıdır4. Dengeli bir beslenme, günlük olarak meyve ve yeşil sebzeler, tam tahıllı ekmek, kahvaltılık tahıllar, makul miktarda süt ve az miktarda et ve balık içermelidir. 

  • Vitamin ve mineraller: Sağlıklı ve dengeli bir beslenme, vücudunuza yeterli miktarda temel vitamin ve mineralleri alabilmenizi sağlar.Ayrıca bağışıklık sisteminizin normal fonksiyonunu desteklemek için beslenmenize bir vitamin ve mineral takviyesi de ekleyebilirsiniz5.

  •  Aşı: Altı aylıktan itibaren herkes her yıl grip aşısı olabilir.Alerji ve diğer sağlık sorunlarına karşı aşı olmadan önce doktorunuza danışmalısınız. 

  • Hijyen: Hastalıkları önlemenin en önemli yolu, mikroplara maruz kalma riskinizi azaltmaktır; bu nedenle sağlıklı kalabilmek istiyorsanız temizlik çok önemlidir3. Her zaman ellerimizi yıkamamız gerektiğini unutmamalıyız. Yemek hazırlamadan ya da yüzünüze, lens takarken gözlerinize ya da ağzınıza dokunmadan önce ellerinizi yıkamış olmanız çok önemlidir.

  • Kişisel eşyalarınız size özel olsun: Tek bir hasta kişi, hastalığını tüm aileye veya çalışma arkadaşlarına geçirebilir3. Çünkü virüslerin çoğu yüzeyde 24 saate kadar kalabilir ve bu süre içerisinde birçok kişiye bulaşabilir. Diş fırçası, havlu, kıyafet, çatal, bıçak, kaşık veya bardak gibi kişisel eşyalarınızı kimseyle paylaşmayın. 

  • Egzersiz yapın: Düzenli egzersiz yapmak, bağışıklık sisteminizin normal fonksiyonunda olmasına yardımcı olur3, stres ve enflamasyonu azaltır ve bağışıklık sisteminize yardımcı olabilmek için beyaz kan hücrelerini harekete geçirir.

  • Rahatlayın ve iyi uyuyun: Uzun süreli zihinsel stres ve fiziksel hastalık arasında doğrudan bir ilişki bulunur3. Bu nedenle stresin azaltılması ve yeterli uyku, bağışıklık sisteminizi destekler ve genel sağlık durumunuza iyi gelir.

Kendinizi halsiz hissediyorsanız ne yapmalısınız?

Halsizliğinizi azaltmak için yapabileceğiniz bazı basit önlemler vardır. 

  • Evde kalın ve bol bol dinlenin. Bağışıklık sisteminizin rahat bir şekilde çalışabilmesini sağlayın. 
  • Sıvı tüketin. Su, meyve suyu, tavuk çorbası ve hatta sporcu içecekleri içebilirsiniz. Vücudunuzun sıvıya ihtiyacı vardır. 
  • Nemi artırın. Evinizdeki hava kuruysa bir nem ve buhar makinesi, size yardımcı olabilir. 

 


Kaynaklar:

  1. Eccles, Ronald; Weber, Olaf (2009). Common cold. Basel: Birkhäuser. p. 3. ISBN 978-3-7643-9894-1. Archived from the original on 8 May 2016.
  2. Nguyen HH et al, What is the global incidence of influenza? https://www.medscape.com/answers/219557-3459/what-is-the-global-incidence ofinfluenza#:~:text=The%20duration%20and%20severity%20of,about%20250%2C000%20to%20500%2C000%20deaths Son eri im tarihi:08..03.2021.
  3. How to prevent infections. Harvard Medical School, 2016. (Son eri im tarihi:08..03.2021, at https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/how-to-prevent-infections.)
  4. Song et al, 2019; Patel et al 2012 and Gombart et al 2020.
  5. Gombart AF, Pierre A, Maggini S. A Review of Micronutrients and the Immune System-Working in Harmony to Reduce the Risk of Infection. Nutrients 2020;12.
  6. https://www.cdc.gov/flu/prevent/vaccinations.htm Son eri im tarihi:08..03.2021


C, D vitamini ve çinko
bağışıklık sisteminizin normal fonksiyonunu
nasıl destekler?

 

 

Vücudunuz, doğal bir savunma sistemine sahiptir ve bağışıklık sisteminizin tehlikelerden korunmak için pek çok yöntemi vardır. Bağışıklık sistemi, fiziksel bariyerler (deri ve mukoza), hücresel bariyerler (beyaz kan hücreleri) ve antikorlar olmak üzere üç temel savunma mekanizmasından oluşur. Vitaminler ve mineraller gibi besinler, bu kompleks yapının işleyişi için çok önemlidir.

Hazır yiyeceklerin tüketildiği günümüzün hızlı tempolu dünyasında, bedensel işlevlerimizi desteklemek için ihtiyacımız olan vitamin ve mineralleri içeren meyve ve sebzeleri yeterli miktarda tüketmek oldukça önemlidir. Dengeli ve çeşitli beslenmenin sağlıklı bir yaşam için oldukça önemli olduğu bilinmektedir ve vitamin ile minerallerin yeterli seviyede olmaması, bağışıklık sistemini etkileyebilir.

Redoxon C vitamini, D vitamini ve çinko içerir. C, D vitamini ve çinko bağışıklık sisteminizin normal fonksiyonunu destekler.

Daha fazla bilgi alın

 

Normal fonksiyonunda bir bağışıklık sistemi için C, D Vitamini ve Çinko

Bağışıklık sisteminize dikkat etmelisiniz. Siz fark etmeseniz de bağışıklık sisteminiz günde 24 saat çalışır. Tıpkı bir bitkinin suya ve güneş ışığına ihtiyacı olduğu gibi, bağışıklık sisteminizin de vücudunuzun savunma sistemlerini destekleyebilmek için düzenli şekilde beslenmeye ihtiyacı vardır.

Fiziksel egzersiz ve iyi beslenmenin dahil edildiği sağlıklı bir yaşam stilinin yanında. C, D vitamini ve çinko bağışıklık sisteminizin normal fonksiyonuna katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

80 Yılı Aşan Uzmanlık

1934’te C vitamini takviyesini ürettik ve 80 yılı aşan uzmanlığımızla tüm dünyada insanların yanındayız. Redoxon ailesinde yer alan ürünler, temel olarak C, D vitamini ve çinko içerir. C, D vitamini ve çinko bağışıklığın normal fonksiyonuna katkıda bulunur.

 

Bağışıklığınızı destekleyin

Bağışıklık sisteminizi desteklemenin yollarını mı arıyorsunuz? Bağışıklığınızı desteklemeye yönelik faydalı bilgiler içeren içeriklerimize göz atın.